onsdag 14. desember 2011

JUBELSK KNYTTEBUKSE

Dette fine buksemønsteret er å finne i syboken Made by me. Sybloggernes beste oppskrifter, og det er levert av bloggeren Jubel.



Buksen er sydd i størrelse 1-2 år, og den er lang og smal. Siden min lille Ada er god og rund, skal jeg legge til noen centimeter på vidden neste gang jeg skal sy en slik bukse. For det skal jeg, nemlig. Herlig buksemønster som passer fint til aktive små barn, og særlig når det er sydd av et slikt deilig mykt stoff som dette velourstoffet fra Cetheo Design.


Buksen er nok i lengste laget ennå, men det er ikke verre enn at det går når jeg knytter stroppene så langt ned jeg klarer.



Jeg har brukt tvillingnål for å sy fast knyttebåndene. Beinribben er ekstra lang slik at Ada kan vokse med buksen.


Buksen har fått bisesømmer på forsiden, en morsom effekt.

Ingen kommentarer: